Ekonomiassistent sökes för heltidsuppdrag i Stockholm

Ekonomiassistent sökes för heltidsuppdrag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Skulle du beskriva dig som systematisk och serviceinriktad och du har en ekonomisk utbildning bakom dig, då kan du bli vår nästa ekonomiassistent! Sök nu!

Om uppdraget

Kunden jobbar på uppdrag av regeringen med att främja svensk export och svenska företags internationalisering, varav de nu är i behov av en ekonomiassistent. Uppdraget börjar den 6 april och fortsätter fram till den 30 april 2021. Omfattningen är heltid under kontorstider.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kommer i första hand bestå av självständigt arbete med kundens kundreskontra. Vidare kommer du bland annat arbeta med fakturering, hantering av inbetalningar, krav och påminnelsehantering. Du kommer även ha hand om avstämningar, löpande redovisning, anläggningstillgångar, månadsrapportering, uppföljning, skattedeklarationer och viss rapportering/statistik samt leverantörskontra. Samt vara med och utveckla processer och metoder. Detta ställer krav på att du är ansvarstagande, noggrann och självständig i ditt arbete. Som person ser vi också att du är systematisk, serviceinriktad och har ett problemlösande förhållningssätt.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning med inriktning ekonomi
- Minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete med kundreskontra
- Kan snabbt sätta sig in i nya system
- Goda kunskapar i engelska och svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i Excel
- Meriterande med minst 1 års erfarenhet av UBW


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 20-03-13

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sofie Nilsson sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024