Ekonomiassistent sökes för längre uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Vill du arbeta i ett mindre familjeägt företag med stor gemenskap och mycket ansvar? Varmt välkommen med din ansökan!

Här jobbar du i ett trivsamt företag som verkar inom järnhandeln. Arbetsplatsen består av ca 15 kollegor, där du och ytterligare en kollega sköter ekonomiarbetet. Företaget omsätter ca 40 miljoner och är en stark lokal aktör i Kalmar.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent arbetar du i huvudsak med kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även att få göra viss löpande bokföring, fakturering, påminnelser, avstämningar samt skatt – och momsredovisning. Vidare är du behjälplig vid årsbokslut och årsredovisning.

Uppdragets omfattning: 50 %, måndag-fredag, kontorstider.

Formell kompetens

• YH-utbildning, redovisning
• Ca 2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Officepaketet, främst Excel
• Körkort och tillgång till bil
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Din bakgrund

Vi tror att du tidigare har arbetat som ekonomiassistent, är intresserad av siffror och har bra koll på geometri. Har du dessutom tidigare erfarenhet av industri och/eller byggbranschen är det meriterande. Just nu passar det dig att arbeta halvtid, men på sikt vill du gärna gå upp i arbetstid.

Personliga egenskaper

Förutom att vara noggrann och intresserad av ekonomiarbete, är du social och trivs i ett mindre företag. Du är prestigelös och känner ett stort ansvar för ditt arbete och företaget i sin helhet.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning /deltid /Kalmar

Tillträdesdag

Snarast möjligt

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Charlotta Rasmusson
0722-54 11 32
Charlotta Rasmusson

Nina Wennersten
072-254 11 50
Nina Wennersten

Ida Arvidsson

Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
072 254 11 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Kalmar
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 17 oktober 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Kalmar
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Kalmar, 39231

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024