Ekonomiassistent sökes för längre uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Vill du arbeta i ett mindre familjeägt företag med stor gemenskap och mycket ansvar? Varmt välkommen med din ansökan!

Här jobbar du i ett trivsamt företag som verkar inom bygg- och järnhandeln. Arbetsplatsen består av ca 15 kollegor, där du och ytterligare en kollega sköter ekonomiarbetet.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en ekonomiassistent på 50 %, där tyngdpunkten är att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Då företaget har ett stort antal kunder, leverantörer och artiklar ställer tjänsten krav på att du har förmåga att arbeta strukturerat utifrån gällande mallar. För att lyckas krävs att du är noggrann i ditt arbetssätt och trivs med ordning och reda. Vi tror att du har viss produktkännedom inom industri och/eller byggsektorn, exempelvis genom eget intresse eller tidigare arbete.

Som person är du social och trivs i ett mindre företag, där beslutvägarna är korta. Du är prestigelös och känner ett stort ansvar för ditt arbete och företaget i sin helhet.

På sikt finns möjlighet att tjänsten utökas både i innehåll och tjänstgöringsgrad. Du kan då få möjlighet att arbeta med löpande bokföring, fakturering, påminnelser, avstämningar samt skatt– och momsredovisning. Även årsbokslut och årsredovisning kan bli aktuella arbetsuppgifter.

Formell kompetens

• Utbildning inom ekonomi och redovisning
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Erfarenhet av affärssystemet Pengvin är meriterande
• Officepaketet, främst Excel
• Körkort och tillgång till bil
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning /deltid /Kalmar

Tillträdesdag

Snarast möjligt. Ansök redan idag, då urval sker löpande.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Charlotta Rasmusson
0722-54 11 32
Charlotta Rasmusson

Nina Wennersten
072-254 11 50
Nina Wennersten

Ida Arvidsson

Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
072 254 11 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Kalmar Kalmar
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 18 oktober 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Kalmar
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Kalmar, 39231

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024