Ekonomiassistent sökes omgående!

Ekonomiassistent sökes omgående!

Arbetsbeskrivning

Safeguard Sweden AB grundades 2011 och är idag en av Storstockholms ledande leverantörer av säkerhetslösningar. Vi säljer, installerar, underhåller och utför service av säkerhetsanläggningar såsom larm, passersystem, kameraövervakning, dimgeneratorer, lås och jalusier för företag. Med tjugo års samlade erfarenheter inom säkerhet och fler än 1000 nöjda kunder är vi en erfaren, trygg och kompetent leverantör av din säkerhet.
Safeguard har idag 13 anställda vid vårt kontor som ligger i Sätra, Skärholmen.


Vi söker nu en till ekonomiassistens.
Som person är du lyhörd, kommunikativ, kvalitetsmedveten, strukturerad, och duktig på att planera ditt arbete. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, är noggrann och tar ansvar för ditt arbete. Vidare så bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo och trivs när det händer saker och kan hantera många bollar i luften. Hos oss på Safeguard kommer du bli spindeln i nätet.
Då arbetet innebär mycket kund- och leverantörs kontakt är det viktigt att du trivs med det och att du är service- och lösningsinriktad person. För denna rekrytering så lägger vi stor fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är både hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga med samtliga delar av organisationen.
Du brinner för ekonomi och har en god förmåga att skriva och hantera olika IT-system.
Du har studerat ekonomi och det är meriterande om du har arbetat i fakturasystemet Fortnox.
Du pratar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Vi söker nu efter en ekonomiassistent som vill arbeta 100 %. Tjänsten beräknas starta omgående och är en tillsvidareanställning
Urval och intervjuer sker löpande för denna tjänst så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
På vår ekonomiavdelning ser vi till att rätt siffror hamnar på rätt plats, att vi betalar och får betalt i tid och att allt är i sin ordning, därför är du en viktig pusselbit i vår verksamhet. I denna roll så arbetar du med leverantörsreskontra. Du arbetar självständigt med avstämning samt förberedelse till redovisningsbyrån. Du administrerar utbetalningar, utför internt och externt utredningsarbete, hanterar inkasso och påminnelsehantering samt månads- och årsbokslut.
Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter som exempelvis att föra protokoll vid möten, hantera kallelser och handlingar samt göra beställningar. Det ingår i dina arbetsuppgifter att sköta fakturering och kontering av leverantörsfakturor. Du kommer även att arbeta med budgetering, rapportering, löner samt delta vid bokslutsarbete.


Vem är du?
Som person är du lyhörd, kommunikativ, kvalitetsmedveten, strukturerad, och duktig på att planera ditt arbete. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, är noggrann och tar ansvar för ditt arbete. Vidare så bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo och trivs när det händer saker och kan hantera många bollar i luften. Hos oss på Safeguard kommer du bli spindeln i nätet.
Då arbetet innebär mycket kund- och leverantörs kontakt är det viktigt att du trivs med det och att du är service- och lösningsinriktad person. För denna rekrytering så lägger vi stor fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiadministratör är det viktigt att du är både hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga med samtliga delar av organisationen.
Vi söker dig som brinner för detta och vill jobba på en ekonomiavdelning med varierande arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att skriva och hantera olika IT-system.
Du har studerat ekonomi och det är meriterande om du har arbetat i fakturasystemet Fortnox.
Du pratar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.




Vi erbjuder
En fantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är för oss en självklarhet.
Du blir en del av ett kompetent, trevligt och engagerat gäng på ett företag där vi alltid har nära till skratt och sätter våra kollegor, kunder och leverantörer i fokus.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att skicka in er ansökan till sara@safeguard.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAFEGUARD SWEDEN AB SKÄRHOLMEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Postadress

Stensätravägen 13A
SKÄRHOLMEN, 12739

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024