OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att hantera leverantörskontra eller en eftergymnasial examen inom ekonomi? Vill du arbeta i en händelserik miljö där hållbarhet och rent vatten till alla är i fokus. Vår kund söker nu en ekonomiassistent som vill vara med och stötta upp ekonomiavdelningen. Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en driven och prestigelös ekonomiassistent som kommer axla en viktig supporterande roll för ekonomiavdelningen. Ditt dagliga arbete kommer bestå av att främst hantera och tolka digitala leverantörsfakturor, vid behov hantera påminnelser och ha dialog med leverantörer, supportera kollegor vid frågor om fakturor, hantera kundfakturering och betalningar enligt koncernens rutiner. Din roll kommer vara bred och du ges stor möjlighet att på sikt avancera och ta dig an fler uppgifter inom området. Vi ser gärna att du kommer från en ekonomisk bakgrund där du tidigare har hanterat leverantörsfakturor.
I dagsläget är ni ca 6 personer inom ekonomi där du rapporterar till redovisningschefen. Tillsammans utgör ni en vitkig funktion för verksamhetens ekonomiska flöden. Här får du ta plats i en platt organisation där klimatet är öppet och närheten till chefen i fokus.
Du erbjuds
* Möjligheten att skapa erfarenheter och lärdomar inom ett globalt storbolag där hållbarhet och rent vatten är i fokus
* Ett långsiktigt uppdrag i en händelserik miljö
* Modernt kontor och ett öppet kontorslandskap
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Digital tolkning av leverantörsfakturor i deras verksamhetssystem Medius
- Hantera påminnelser och föra dialog med leverantörer
- Supportera kollegor vid frågor om fakturor
- Betalningar via bank enligt koncernens rutiner
- Kundfakturering
VI SÖKER DIG SOM
- Har en ekonomisk bakgrund där du tidigare har hanterat leverantörsfakturor
- Har en eftergymnaisal utbildning inom ekonomi
- Har en god systemförståelse och lätt för att sätta dig in i nya system - här arbetar du i Medius
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift då språken används i det dagliga arbetet
Som person är du:
* Initiativtagande
* Noggrann
* Samarbetsvillig
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, med start 6 månader men behovet är långsiktigt
* Placering: Mölndal, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231