Ekonomiassistent sökes till fordonsgigant!

Ekonomiassistent sökes till fordonsgigant!

Arbetsbeskrivning

Är du en proaktiv och organiserad person med en passion för att skapa smidiga och effektiva kontorsrutiner? I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att stödja dagliga aktiviteter, hantera ekonomiska uppgifter, organisera evenemang och driva processförbättringar. Om detta låter som något för dig, fortsätt läsa!
Om tjänsten
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund, en stor aktör inom fordonsindustrin. Detta är en heltidsanställning där arbetet sker på plats på deras kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att utföra administrativa och stödjande uppgifter, både i det dagliga arbetet och i återkommande arbetsmoment. De huvudsakliga ansvarsområdena inkluderar affärsadministration (fakturering och orderhantering) samt kontors- och fastighetsstöd.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantering av SRM i SAP och webbshop (fakturering och orderhantering)
Månads-/veckorapportering och uppföljning (finansiell och tidrapportering)
Dagligt kontorsstöd och fastighetsadministration, t.ex. byggnadsåtkomst, fördelning av skåp, kontorsbehov/problem etc.
Stöd vid och organisering av evenemang, schemaläggning av möten
Stöd vid arbetsmiljö- och säkerhetsronder
Kontinuerliga förbättringar och processutveckling inom området

Dina egenskaper
Vi söker dig som är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Det är en fördel om du har förmågan att vara kreativ när det gäller att hitta nya lösningar och se nya möjligheter. Vidare värdesätter vi en stark kommunikativ förmåga och att du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Den idealiska kandidaten är strukturerad och detaljorienterad. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kvalifikationer:
3–5 års erfarenhet som ekonomiassistent
Universitetsutbildning inom ekonomi
Utmärkta datorkunskaper, särskilt i MS Office med betoning på Excel)
Dokumenterad erfarenhet av fakturering, orderhantering, budget, rapportering och annan finansiell data
God kunskap och erfarenhet inom fastighetsadministration och daglig kontorsdrift
Flytande i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Start 2025-03-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34983 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2025
  • Ansök senast: 12 mars 2025

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010