Ekonomiassistent sökes till företag i Helsingborg

Ekonomiassistent sökes till företag i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker i dagsläget en ekonomiassistent med erfarenhet inom kundreskontra, leverantörreskontra och som är en klippa på Excel till vår kund i Helsingborg! 
Har du en utbildning inom ekonomi och/eller erfarenhet från att ha arbetat som ekonomiassistent eller liknande roll? Har du funderat över att byta arbetsplats, eller är du på jakt efter nya utmaningar och utveckling? - Då är det dig vi söker, tveka inte att söka redan idag!

Om tjänsten
Uppdraget är ett konsultuppdrag som sträcker sig 3 månader med chans till förlängning och övertag. Uppdraget har start omgående och du arbetar hos vår kund i Helsingborg. Du kommer att arbeta med dokumentation, ofta i ett flertal olika datasystem. I din roll ingår även att ge service, såväl internt som externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat komma att omfatta;

• arbete i ekonomisystem, bland annat AddMobile
• leverantörreskontra, inkommande fakturor, kontering och vård av leverantörsregister
• kundreskontra, iordningställa timmar och material på order, fakturering, kravhantering och vård av kundregister
• diverse inköp kan även förekomma 

Om dig
Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet från roller där du jobbat med kund- och leverantörsreskontra. Har du dessutom jobbat med någon typ av lönehantering är det meriterande. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning eller gedigen erfarenhet inom ekonomi som bedöms likvärdig.
Det är meriterande om du är van att arbeta i Excel och andra vanligt förekommande affärsystem. Du har ett sinne för siffror och som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du samarbetar väl med andra samt behärskar svenska språket väl, såväl skriftligt som muntligt.

Urval sker löpnade och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Victoria Eriksson, victoria.eriksson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, vänligen kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonom, Ekonomiassistent, Löneadministratör, Adecco, Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Landskrona

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 11 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024