Ekonomiassistent sökes till globalt företag

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent sökes till globalt företag i Sollentuna Vår kund är ett relativt ungt företag som startades år 2000 och har på kort tid blivit en ledande global aktör inom sin bransch.Företaget har kontor ibland annat USA, Kina och Indien.Sverigekontoret ligger i Sollentuna och deras produkter finns representerade i 120 länder världen över.Deras mål är att hela tiden utveckla nya lösningar för att förbättra hållbarheten och livslängden på deras produkter.Genom detta bidrar de till att sänka driftskostnader för deras kunder samt minimera deras produkters miljöpåverkan.Arbetsbeskrivning: Vi söker nu en ekonomiassistent som främst kommer att arbeta med bolagets fakturor, från fakturans ankomst/upprättande till betalning.I arbetsuppgifterna ingår även avstämning där du ska stämma av mellan reskontra och bokföringen.Som ekonomiassistent ingår det också i arbetsuppgifterna att se till att alla fakturor lämnas in i tid inför månadsbokslutet.Du är också ansvarig för inkommande post och ta emot besökare. Arbetets omfattning: Tjänsten startar omgående och är på deltid framtill juni 2010.Arbetstiderna är måndag-fredag, 8:00-12:00. Krav på person Kompetenskrav: Du ska tidigare ha arbetat med liknande ekonomiuppgifter, har du arbetat med moms- relaterade arbetsuppgifter ses det som meriterande men inget krav.Bolaget arbetar idag i ekonomisystemet Pyramid så vi ser gärna att du har arbetat i det eller något likande ekonomisystem.Företaget har idag många internationella relationer vilket gör att man ska känna sig bekväm med att ta emot mail och samtal på engelska. Personliga egenskaper: Som person är du stresstålig och flexibel samt inser vikten av noggrannhet och har ett naturligt detalj- och sifferseende.Vidare är du duktig på att arbeta fokuserat och självständigt.I dina arbetsuppgifter ingår det också att driva in fakturor som ska vara med i månadsbokslutet, vilket innebär att du ska vara en person med skinn på näsan. Vi behandlar ansökningar löpande.Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration. Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BrainPeople AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 oktober 2010
  • Ansök senast: 11 november 2010

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010