Ekonomiassistent sökes till Guideline i Jonsered

Ekonomiassistent sökes till Guideline i Jonsered

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att jobba som Ekonomiassistent? Är du en strukturerad, ansvarstagande person med god systemvana? Vi på Adecco söker nu en Ekonomiassistent till Guideline i Jonsered, kanske är det jobbet för just dig? Ta en titt på annonsen nedan och ansök redan idag! 

Om företaget
Guideline är ett skandinaviskt företag som designar och säljer produkter för flugfiske. Deras produktsortiment består av alltifrån flugspön, flugrullar, fluglinor till funktionella kläder – allt för den moderna skandinaviska flugfiskaren. Guideline är stolta över att göra all produktutveckling internt; från idé till prototyp, testning och slutproduktion. De säljer i dagsläget sina produkter till mer än 25 länder. Kontoret är beläget i Jonsered.

Din roll
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt ihop med ekonomiansvarig på Guideline. På kontoret i Jonsered arbetar idag 12 andra medarbetare som alla arbetar i en öppen, välkomnande och lättsam företagskultur.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Helhetsansvar för kundreskontra/leverantörsreskontra
• Hantera in- och utbetalningar
• Månadsavstämningar av balansposter relaterade till ovan
• Ta fram osäkra kundfordringar vid månadsbokslut
• Skicka påminnelser till kund och driva eventuella inkassoärenden
• Räntefakturering
• Arbeta nära kunder / sälj
• Sätta kretidlimit tillsammans med säljare / säljchef
• Assistera vid bokslut

Denna tjänst är på heltid i form av ett konsultuppdrag på initialt sex månader, därefter finns det goda chanser till en förlängning efter uppdragets slut. Vi söker dig som kan påbörja detta uppdrag så snart som möjligt.

Om dig
Vi söker dig som har tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med kundreskontra innan och har god förståelse för det ekonomiska flödet. Det är meriterande om du har jobbat mot factoring tidigare. Vi önskar även att du har en god systemvana samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Som person är du strukturerad, noggrann, ansvarstagande och med en förmåga att självständigt planera och leda ditt arbete. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med kunder behöver du även vara kommunikativ och känna dig bekväm i att prata engelska.

Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Evelina Hjortskog via evelina.hjortskog@adecco.se. Har du frågor angående registrering var vänlig kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024