OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsbeskrivning:
Vi söker en engagerad ekonomiassistent på heltid som ska axla helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontror samt administrativa arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Kund och leverantörsreskontra inklusive registrering av fakturor, utredning,
• Hantera betalningar, återrapportering i Monitor, factoring, ärendehantering, moms
• Månadsavstämningar
• Statistik och myndighetsrapportering
• Diverse administrativa uppgifter såsom att svara i växeltelefonen och hantera post
• Engagera sig i effektivisering
• Supporta organisationen
I rollen kommer du även att delta i interna projekt och utveckling av processer och rutiner.
Vem är du?
Ett krav för att klara av rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom, har minst ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning inklusive leverantörsreskontra med orderhantering. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor och har erfarenhet av löneadministration.
• Goda datakunskaper, att kunna Office-paketet är ett krav
• Mycket goda kunskaper i svenska och bra engelska i både tal och skrift är ett krav
Vi söker efter en ansvarsfull, strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda samt van att jobba i högt tempo med en stor mängd av leverantörsfakturor. Du är lyhörd, prestigelös, hjälpsam och flexibel. Du har vidare god samarbetsförmåga likväl som god kommunikationsförmåga. Du trivs med att administrera och registrera stora mängder data. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du gillar siffror, är serviceinriktad, engagerad och har god social kompetens.
Övrigt
Detta är ett hyrköpsupplägg vilket innebär att du till en början arbetar som konsult i 3 månader och är då anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning men arbetar ute hos vår kund, för att sedan bli överrekryterad. Uppdraget är en heltidstjänst med start 10 september eller enligt överenskommelse.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande! Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52