Ekonomiassistent sökes till myndighet - Stockholm

Ekonomiassistent sökes till myndighet - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en ansvarsfull och kommunikativ ekonomiassistent med kunskaper inom kundreskontra som längtar efter nya utmaningar i rollen? Är du en strukturerad och noggrann person med god analytisk förmåga? Söker du efter en trivsam arbetsplats där du kan göra skillnad? Läs vidare för mer information om tjänsten!
Beskrivning
Perido letar efter en ekonomiassistent till en myndighet som har i uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Du kommer att arbeta på ekonomifunktionen, som består av 6 personer vilka ansvarar för löpande redovisning, rapportering, budgetprocess och upphandling. Uppdraget är ett föräldravikariat på ca 13 månader. Tjänsten är belägen i centrala Stockholm!
I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara huvudansvarig för myndighetens kundreskontra, där dina dagliga arbetsuppgifter bland annat kommer bestå av arbete med fakturering, hantering av inbetalningar, krav och påminnelsehantering. Vidare kommer du även att arbeta med avstämningar, löpande redovisning, anläggningstillgångar och viss rapportering/statistik samt leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i arbetet med månadsrapportering, uppföljning, skattedeklarationer, bokslut, etc. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av ekonomifunktionen och bidra till att utveckla och förbättra processer och metoder!
Vi söker dig som har ett brett intresse av att arbeta med ekonomi, särskilt med kundreskontra. Du skulle beskriva dig själv som en positiv och serviceinriktad person, och för att trivas i rollen tror vi dessutom att du är systematisk, serviceinriktad och noggrann. Utöver det trivs du med att vara ansvarstagande och arbeta utifrån ett problemlösande förhållningssätt.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
·      Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
·      Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
·      Goda kunskaper i MS Office goda men särskilt Excel
·      Goda kunskaper i ekonomisystem, gärna Agresso eller Raindance
·      Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, även på engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i ca 13 månader. Tillträde 2020-04-20, alternativt tidigare enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31590 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 25 mars 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024