Ekonomiassistent sökes till spännande bolag

Ekonomiassistent sökes till spännande bolag

Arbetsbeskrivning

Är du ekonomiassistent i början av din karriär och vill ha en roll där du kan utvecklas? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.

Vi söker nu för vår kunds räkning, som är inom försäkringsbranschen, två ekonomiassistenter som kommer att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att ingå i finance-teamet som idag består utav två personer i Sverige. Bolaget är verksamt nordiskt och du kommer därför ha kollegor även i dessa länder. Du kommer att välkomnas in i ett glatt team som präglas av hjälpsamhet och samarbete. För vår kund är det viktigt att du har roligt på jobbet.

Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med anställning hos SJR i 6 månader och därefter är tanken att man erbjuds en direktanställning hos vår kund. Uppdragets start är 1 november. Företaget har sina lokaler centralt i Sundbyberg.

Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara löpande bokföring, fakturahantering, reskontraarbete, betalningar, påminnelsehantering och viss medverkan även i bokslutsprocessen. Du kommer att arbeta i en bred roll där det finns stora möjligheter att utvecklas. Du får gärna komma med förbättringsförslag och driva förändringar.

Din bakgrund
För den här rollen söker vi dig som är i början av din karriär och har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Det är viktigt att du har en förståelse för vad jobbet som ekonomiassistent innebär och att du förstår hela kedjan. Vi ser att du är en person som är snabblärd och tycker om att bidra till företagets fortsatta utveckling.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2023
  • Ansök senast: 15 oktober 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024