Ekonomiassistent sökes till statlig kund inom utbildningsväsendet

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas inom ekonomi och arbeta brett med flera moment och arbetsuppgifter är detta tjänsten för dig! En av våra stora kunder inom utbildningsväsendet söker en ekonomiassistent till deras ekonomienhet, där du tillsammans med dina ca 35 medarbetare är med och ansvarar för att styra organisationen framåt!

Om uppdraget:

Uppdraget är på en av landets största myndigheter med ett flertal institutioner där kärnverksamheten är utbildning och forskning. Ekonomiavdelningens uppdrag är att inom olika ansvarsområden ansvara för de ekonomiadministrativa rutinerna, att ge rådgivning och stöd samt att upprätthålla och förmedla de lagar/förordningar/regelverk som styr myndigheten.

Reskontrafunktionen är en del av redovisningssektionen på ekonomiavdelningen och uppdraget kommer att vara på denna avdelning. Uppdraget är på heltid, till en början på sex månader för att sedan möjligtvis kunna förlängas i två år.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen kommer du framförallt att arbeta brett med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det kommer bland annat handla om arbetsuppgifter inom reskontrafunktionen som innefattar fakturahantering, upplägg av kunder och leverantörer, in- och utbetalningar, kontoavstämningar samt påminnelse- och kravhantering.

Vi tror att du har god social kompetens då stor del av rollen består av att ha kontakt med verksamheten, leverantörer och kunder. Du trivs med ett konsultativt arbetssätt och kan hantera olika situationer och personer på ett professionellt sätt. Vi tror också att du är idérik och kan komma med förslag på effektiva lösningar då du kommer vara med och bidra i utvecklingsprocesser inom reskontrafunktionen.

Dina kvalifikationer:

- Relevant gymnasieutbildning.
- Erfarenhet och goda kunskaper i reskontraarbete.
- Erfarenhet och goda kunskaper i elektronisk fakturahantering från ett större företag eller organisation.
- God IT-kompetens.
- Erfarenhet av att arbete i ett större ekonomisystem

Vi erbjuder dig:

Vi erbjuder dig en utvecklande och lärorik arbetsplats, där du som tidigare arbetat en del med ekonomiska arbetsuppgifter får utvecklas inom ekonomiområdet, samt en god kontakt med din konsultchef hos oss här på Bemannia.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, möjlighet till förlängning
  • Publicerat: 19 januari 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024