Ekonomiassistent sökes till stort bolag i Stockholm

Ekonomiassistent sökes till stort bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till en ekonomifunktion i världsklass? Till ett konsultuppdrag på 6 månader med stor möjlighet till förlängning söker vi en driven person som kommer arbeta med flödet inom leverantörsreskontra. Uppdraget beräknas starta i början av januari 2021.

Vår kund är ett stort internationellt bolag och du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Stockholm.



Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta i en grupp på ca 20 personer som hanterar det löpande arbetet med våra leverantörsfakturor och ser till att de bokförs och betalas i tid. Gruppen jobbar även med att stödja verksamheten med frågor och utbildning gällande leverantörsfakturahantering. Vi hanterar stora fakturaflöden och har kontakter med både interna kunder och externa leverantörer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta processfokuserat och dina arbetsuppgifter kan variera beroende på var behovet är störst så det är viktigt att du är flexibel och öppen för nya arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du uppmuntras och har stor möjlighet att bidra till att utveckla våra arbetssätt och effektivisera våra processer. Vi ser gärna att du vill arbeta utåtriktat med att kontakta verksamheten och leverantörer för att säkerställa att de jobbar effektivt i våra processer.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, gärna en examen från högskola eller universitet. För att lyckas i rollen ser vi att du är bekväm med att fatta egna beslut, aktivt vill driva processförbättringar och att du alltid sätter kunden i första rummet. Vidare är du lättlärd, prestigelös och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra, och att bidra till teamet och dess framgång, ser du som en självklarhet. Har du tidigare erfarenhet av kundservice är det meriterande. Du som söker behöver vara trygg i att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid i ca sex månader med start i början av januari 2021. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi. Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024