Ekonomiassistent sökes till vår kund i Stockholm (hybrid)

Ekonomiassistent sökes till vår kund i Stockholm (hybrid)

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Kunden arbetar inom elbranschen och i den här rollen kommer du att hjälpa till att stödja ekonomer inom området underhållsekonomi. Varje dag är unik och för rätt individ finns det möjligheter till personlig utveckling och spännande uppgifter att ta sig an.

Uppgiften går främst ut på att ta hand om olika fakturor (konteringar). Du kommer att skapa underlag för kundfakturor och hjälpa till vid olika bokslut, som att göra reserveringar och avstämningar av konton. Du kommer även att assistera i andra ekonomiska uppgifter och göra vissa ekonomiska utredningar.

Säkerhetsprövning kommer att göras inför anställning.

Krav

- Starka Excel-färdigheter och tidigare erfarenhet av att arbeta med affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso).
- Högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning, alternativt minst fem års arbetslivserfarenhet inom ekonomiavdelningen med fokus på hantering av fakturor.
- Ha arbetat som ekonomiassistent/redovisningsekonom i minst fem år och ha varit involverad i att upprätta månadsbokslut.
- Minst fem års erfarenhet av att hantera fakturor i affärssystemet UBW/UNIT4.
- Minst två års erfarenhet som ekonomiassistent/redovisningsassistent/ekonomihandläggare inom offentlig sektor.

Egenskaper

Följande personliga egenskaper bekräftas genom referenser och vid eventuell intervju. Kunden har möjlighet att kontakta egna relevanta referenser utöver de som har angivits, för att säkerställa kraven uppfylls.

- God samarbetsförmåga och förmåga att ta initiativ.
- Flexibel och anpassningsbar till arbetsbelastningen.
- Kommunicerar tydligt och är öppen utåt.
- Ödmjuk och skapar förtroende lätt.
- Arbetar självständigt och är målinriktad.
- Har en problemlösningsorienterad inställning.
- Tar egna initiativ.
- Nyfiken.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande

- Förståelse för budgetering och prognosarbete är önskvärt, liksom viss erfarenhet av att följa upp ekonomiska avtal.
- Minst två års erfarenhet inom energibranschen.

Tillträde och ansökan
Start: 2023-12-19
Slut: 2025-12-19. Möjlighet till 2 års förlängning
Sista ansökningsdagen: 2023-11-07
Omfattning: 100% under hela perioden. Omfattningen kan dock minska eller öka under uppdragets gång
Ort: Sundbyberg. Möjlighet till hybridarbete (50% distans)
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 8 november 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024