Ekonomiassistent som kan kommunicera på danska

Arbetsbeskrivning

Klingar danska tydligt i dina öron samtidigt som du känner dig trygg att arbeta självständigt tack vare dina arbetsår inom ekonomi och kundreskontra? Vill du komma till ett företag där du får ta ansvar och utveckla din kompetens? Då har vi det perfekta jobbet för dig som är redo för nästa steg i din karriär.

Academic Work söker för Trygg Hansas räkning en ekonomiassistent. Trygg Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag som erbjuder försäkringar till både privatpersoner och företag. Huvudkontoret ligger i centrala Stockholm och har i dagsläget omkring 1700 anställda på 30 orter i Sverige.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Trygg Hansa. Detta är en långsiktig tjänst för dig som redan har erfarenhet av en liknande roll. Du kommer att få arbeta självständigt och det finns goda möjligheter till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
I den här tjänsten kommer dina huvudsakliga uppgifter bestå av att registrera och utreda betalningar. Arbetsuppgifterna kommer att avse betalningshantering för bolaget i Danmark, vilket innebär att du dagligen kommer ha kontakt med den danska delen av organisationen.
I inlärningsfasen kommer resor till Danmark bli aktuellt och det kan även förekomma löpande under arbetets gång.

Som ekonomiassistent arbetar du nära organisationen både på lokal och på nordisk nivå. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om 18 personer med placering på huvudkontoret i Stockholm. Du kommer även att samarbeta med ett antal danska kollegor som sitter på kontoret i Danmark.

Du kommer även att:
* Hantera reseräkningar i reseräkningssystemet Basware
* Utreda transaktionsinformation
* Sköta bokföring och avstämningar i affärssystemet SAP

VI SÖKER DIG SOM
Har minst gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi. Du har god förståelse för det danska språket vid såväl muntlig som skriftlig kommunikation. Det är ett krav att du tidigare har arbetat i en liknande roll under minst ett år och känner dig säker i rollen som ekonomiassistent. Du har god förståelse för betalnings- och bokföringsflöden samt förmåga att lösa problem.

Vi ser gärna att du trivs med att arbeta självgående och arbetar kvalitetsmedvetet med dina arbetsuppgifter. För att lyckas tror vi även att det är viktigt att du gillar service och har god kommunikationsförmåga. Vidare har du skinn på näsan och är ansvarsfull i din roll då det är viktigt att du levererar uppgifter rätt och i tid. Därtill är du prestigelös och gillar att arbeta i ett högt tempo.

Då du kommer ha daglig kontakt med företagets danska organisation är det ett krav att du har förståelse för det danska språket i tal och skrift, dock behöver du inte vara dansktalande. Det är meriterande om du har jobbat med reseräkningar i Baseware men inget krav.

START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Minst 9 mån med goda chanser till förlängning
ARBETSTID: Kontorstider
PLATS: Centrala Stockholm
KONTAKT: fredrik.bardon@academicwork.se Fredrik Bardon 08-562 448 09
URVAL: Sker löpande

Genom att ansöka till tjänsten via mail godkänner du registrering av dina personuppgifter i vårt affärssystem. Mer information om lagring av dina personuppgifter hittar du här.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Lina J Svensson
08-56244805
Konsultchef Fredrik Bardon
08-56244809
Hedvig Svärd
08-52254905
Amanda Uvemo
08-52254909
Consultant Manager Mette Risberg
0736448575
Consultant Manager Amanda Uvemo

Mette Risberg
0736448575
Konsultchef Hedvig Svärd
0852254905
Fanny Rosén

Amanda Uvemo
08-52254904

Sammanfattning

Besöksadress

LINDSTEDTSVÄGEN 24
STOCKHOLM

Postadress

None
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024