Ekonomiassistent till AcadeMedia, Göteborg

Ekonomiassistent till AcadeMedia, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Till AcadeMedia söker vi nu en självgående och noggrann ekonomiassistent. AcadeMedia är verksamma inom utbildningsbranschen och du kommer att tillhöra Ekonomiservice med placering i Göteborg. Kontoret är i centrala Göteborg och du kommer att sitta på en redovisningsavdelning tillsammans med ett gäng hjälpsamma och arbetsglada Academedias värdeord är Passion, Mod och Tillit – Tillsammans är vi starkare. Den har tjänsten passar dig som har en utbildning inom ekonomi, ett stort intresse för siffror och ekonomi samt har tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent. Har du en avslutad utbildning inom ekonomi, erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och intentionen att utvecklas ytterligare i en sådan roll? Då kan det här vara en perfekt ny och spännande utmaning för dig!Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent hos AcadeMedia kommer du att arbeta med leverantörsreskontra. Du kommer att vara en del av ett härligt och samarbetsvilligt team som bl.a. består av ekonomiassistenter och redovisningsekonomer. Du kommer här både att få användning av din tidigare förvärvade kunskap inom leverantörsreskontra samt få möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

Leverantörsreskontra:

• Löpande bokföring av leverantörsfakturor;
- Kontering
- Hantering attestflöde
- Periodiseringar
- Fördelningar

• Upplägg av nya leverantörer
• Överföring av filer mellan Opto och Agresso
• Skicka betalningsfiler till bank
• Återrapportering av betalningar
• Följa upp betalningspåminnelser
• Ärendehantering delad mejllåda leverantörsfakturor
• Löpande kontakt med verksamheten i frågor rörande leverantörsfakturor

Övriga arbetsuppgifter:
• Delaktighet i månadsbokslut.
• Delaktig i hantering av post och paket
• Arbeta med processförbättringar och delta i olika projekt för att effektivisera arbetet.

I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta mycket i leverantörsfakturasystemet Opto, ekonomisystemet Agresso samt även Excel. Arbetsuppgifterna kan komma att variera något beroende på behov så därav tror vi att du som söker är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt.

Du som söker
Vi ser gärna att du som söker uppfyller följande kriterier:
• Utbildning inom ekonomi, som lägst gymnasieekonom men gärna högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi alternativt en YH-utbildning
• Ett eller ett par års dokumenterad yrkeserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i Excel

Vi ser att du som söker har grundläggande kunskap inom redovisning och bokföring. Du har en förståelse för redovisningens principer. Det är meriterande om du är van vid att hantera stora flöden av leverantörsfakturor.

Som person tror vi att du som söker är självgående, noggrann och strukturerad. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i en organisation och arbetsgrupp i ständig förändring. Du har även förståelse det ekonomiska flödet samt en god prioriteringsförmåga.

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett variationsrikt och utvecklande arbete som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du kommer att sitta i fina lokaler mitt i centrala Göteborg. Detta är en tillsvidaretjänst om 100% med start snarast möjligt. Kunden tillämpar 6 månaders provanställning. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Julia Järvholm. Du når mig på: julia.jarvholm@jurek.se. Ansök på www.jurek.se

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024