OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent inom reskontra kommer du arbeta med löpande ekonomiarbete som dels kan bestå av fakturahantering, kontroll av in- och utgående saldotransaktioner, samt hantering av kundreskontra och kravrutin. Det kan även innebära att hantera leverantörsreskontra såsom scanning, kontering samt betalningar och bokföring och kontroll av verifikationer. Du kommer arbeta på en stor ekonomiavdelning med flera kollegor.
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Fakturahantering
- Kund- och leverantörreskontra
- Fler uppgifter kan tillkomma
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag till augusti 2020 med chans till förlängning. Tjänsten startar 9:e mars.
Om dig
Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen inom ekonomi, men det är önskvärt med högskoleexamen. Har du arbetat med liknande arbete i minst 2 år är detta meriterande. I övrigt bör du vara en vad datoranvändare samt kan både svenska och engelska.
Vidare ser vi att du som person är nyfiken och flexibel, som tycker om att bidra bed förbättringar. Du bör vara driven samtidigt som du är organiserad och strukturerad.
Viktigt för tjänsten är:
- Minst gymnasieexamen, helst högskoleexamen inom ekonomi
- God systemvana
- Svenska och engelska
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147