Ekonomiassistent till ALTEN Göteborg

Ekonomiassistent till ALTEN Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en viktig del av en stor ekonomifunktion på ett av Europas ledande konsultbolag? Då har vi tjänsten för dig. ALTEN söker nu efter en ekonomiassistent till Accounts receivable till vårt huvudkontor i Göteborg.

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 45 000 anställda i över 30 länder. Våra ingenjörer genomför komplexa och högst tekniska projekt genom hela värdekedjan för de mest prestigefyllda företagen inom alla sektorer, såsom Automotive, Telecom, Industry, Energy, Aerospace & Defence och Life Science. I Sverige är vi över 1300 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. För tredje året i rad har ALTEN utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2022, ett pris till arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.



Om rollen

Som ekonomiassistent blir du en del av ALTEN Sverige, som i dagsläget består av 1300 medarbetare på 11 orter. Du blir det senaste tillskottet till vår ekonomiavdelning som i dagsläget utgörs av ca 40 personer inom Redovisning, Projekthantering, Controlling, Lön, HR och Inköp, där du och en kollega bildar Accounts receivable.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; registrering och bokföring av banktransaktioner, upprätta avstämningar och kontroller av kundreskontra och bank samt vid behov genomföra utredningar, påminnelsehantering och hantering av inkasso.

Utöver detta ansvarar du för kreditbedömning och upplägg av nya kunder, underhåll av kundinformation, uppföljning av nyckeltal och förbättringsprojekt kopplat till ansvarsområdet. I denna roll är du placerad på vårt härliga kontor i Göteborg och rapporterar till Accounting Manager.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, praktisk arbetslivserfarenhet av ekonomi är meriterande men inte ett krav. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel samt god systemvana, erfarenhet från Agresso är meriterande. För att bäst klara denna roll behärskar du både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som är driven, engagerad och har förmågan att arbeta strukturerat och effektivt. Du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Som person är du positiv, noggrann och service-minded, gillar att ta ansvar och visa resultat genom ett proaktivt tänkande.

Varför ska du välja ALTEN?

Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar ALTEN med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg, 0790763749, maria.svedberg@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan dock senast 15 juni.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 20 juni 2022

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024