Ekonomiassistent till Ateas huvudkontor i Kista

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och har ca 6 900 medarbetare samt är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter och vi söker nu en ekonomiassistent till en bred och varierande roll till deras ekonomiavdelning.

Tjänsten
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du att vara en del av funktionen Ekonomi och stötta i de flöden där det behövs. Här får du varva dina kunskaper inom ekonomi men din administrativa ådra samt dina förmåga att knyta kontakter både internt och externt med kunder och leverantörer. Ateas servicecenter sitter i Riga så en del kommunikation kommer att ske på engelska så därför kräver rollen att du känner dig bekväm med att uttrycka dig på engelska. Tjänsten är på heltid med start i början på augusti och du blir anställd som konsult via Placera Personal i 3 månader med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Registrering samt fakturering av löpande servicearbeten
• Kundkontakt kring inkommande serviceärenden
• Avstämning av vissa balanskonton
• Kontering av leverantörsreskontran
• Periodiseringar
• Reserveringar i samband med bokslutsarbete
• Posthantering och scanning

Kvalifikationer

• Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i rollen som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då arbetet kräver detta
• Du har goda kunskaper i Officepaketet
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i Navision och Palette, är meriterande
• Meriterande om du har kunskaper i lettiska
• Meriterande om du har erfarenhet av periodiseringar samt kontering av representationsfakturor

Personligt
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en noggrann och engagerad person och du är pedagogiskt lagd och kan hantera både toppar och dalar gällande arbetsbelastning. Vidare är du positiv, samarbetsvillig och arbetar bra ihop med andra. Du trivs med att arbeta administrativt och är flexibel och lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter och gillar att ha kul på jobbet!

Arbetstid/Varaktighet.
Placering: Kista
Heltid: 40h/v. Arbetstider 8-17:00
Uppdragsperiod: 3 månaders konsultuppdrag med chans till förlängning
Startdatum: I början på augusti

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten som ekonomiassistent tveka inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: ekonomiassistent, leverantörsreskontran, Navision, Palette, periodisering, Kista

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Placering: Kista Heltid: 40h/v. Arbetstider 8-17:00 Uppdragsperiod: 3 månaders konsultuppdrag med chans till förlängning Startdatum: Omgående
  • Publicerat: 28 juni 2019

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024