Ekonomiassistent till Bokadirekt!

Ekonomiassistent till Bokadirekt!

Arbetsbeskrivning

Har du examen inom ekonomi och viss erfarenhet av kundreskontra? Är du en social, öppen och positiv person som trivs med att arbeta i team med likasinnade kollegor? Då tror vi att du kan vara Bokadirekts nästa ekonomi-stjärna! Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Bokadirekt är Sveriges största app och marknadsplats för bokning av tjänster inom skönhet och hälsa med över 20 000 anslutna specialister. Deras huvudkontor ligger beläget på centrala Östermalm där bland annat bolagets ekonomiteam arbetar. I dagsläget består ekonomiteamet av sex medarbetare där vi nu söker förstärkning i form av en ekonomiassistent.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära dina övriga kollegor i teamet och ansvara för framförallt kund- och leverantörsreskontra men på sikt även stötta med andra uppgifter. Vi söker dig som kan börja relativt omgående där uppdraget är långsiktigt med goda chanser till överrekrytering till Bokadirekt.

Du erbjuds
- En härlig företagskultur genomsyrad av gemensamma träningspass och olika aktiviteter på kontoret
- Ett långsiktigt uppdrag med goda chanser till överrekrytering
- Ett engagerat, sammansvetsat team med positiv och prestigelös inställning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett team på sex personer där ett stort fokus för teamet är att digitalisera och effektivisera processer. I rollen kommer du bland annat att:


* Hantera kund- och leverantörsreskontra
* Skicka fakturapåminnelser och hantera inkasso
* Agera kontaktperson för kundsupport kopplat till fakturafrågor
* Stötta teamet med andra ekonomirelaterade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad akademisk examen inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av kundreskontra
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Meriterande: Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 BC

Personliga egenskaper:

För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en öppen, social och glad person som trivs med att arbeta nära andra kollegor. Du har en flexibel och prestigelös inställning och är nyfiken på att lära dig ny saker. Vidare tror vi att du är ansvarstagande och strukturerad i ditt sätt att hantera dina arbetsuppgifter.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Bokadirekt? Klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2025
  • Ansök senast: 6 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010