Ekonomiassistent till bolag i Solna

Ekonomiassistent till bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till ett konsultuppdrag med start senast 14 augusti och inledningsvis fram till årsskiftet med chans till förlängning. Du kommer utgå i från kundens kontor i Solna där du förväntas arbeta på plats minst 3 dagar i veckan.

Du kommer att tillhöra ett redovisningsteam om 4 personer, och du rapporterar till redovisningschefen. Vår kund är verksam inom planering och entreprenad inom vägar och järnvägar, och sitter i Solna Business Park. Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Löpande bokföring

- Fakturahantering av leverantörsreskontra och kundreskontra

- Kontering samt betalning av leverantörsfakturor

- Skapande av kundfakturor

- Inkassohantering/ påminnelse

- Utläggshantering

- Behjälplig vid bokslut

- Utredning kvittning debet- /kreditfakturor

- Interna kontaktytor/support till andra avdelningar kopplat till ditt arbete

Detta är uppdraget för dig som uppskattar en bred roll där den ena dagen inte är den andra lik!

Vem söker vi?

Vi söker nu dig som besitter en kandidatexamen i ekonomi, redovisning eller relaterat område. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att arbeta både i grupp såväl som självständigt och är skicklig på att prioritera din arbetsuppgifter i det dagliga arbetet. Du är noggrann och har ett gott öga för detaljer. För tjänsten krävs det även att du är flytande i svenska såväl som engelska i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i något av affärssystemen Briljant, Medius eller Visma administration .

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-07-28.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2023
  • Ansök senast: 28 juli 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024