Ekonomiassistent - Till bolag som ägs av Stockholms stad

Ekonomiassistent - Till bolag som ägs av Stockholms stad

Arbetsbeskrivning

Vi söker till vår kund, ett bolag som ägs av Stockholms stad, en ekonomiassistent till ett tidsbegränsat uppdrag på 12 månader med start 1 mars. Möjlighet att konsultuppdraget kan leda till tillsvidareanställning.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent är du ansvarig för fakturering och kundreskontra – från ax till limpa. Du är kontaktperson och bokslutsansvarig för leverantörsreskontran (som sköts av extern part) och kommer hantera övriga arbetsuppgifter gällande bokföring och avstämningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter består bl.a. utav;

• Fakturering i försystemet PortIT (sjöfart) i enlighet med gällande kundavtal samt vidarefakturering och annan tillkommande fakturering från ekonomisystemet Agresso.
• Hantera koncernens kundreskontra; matchar inbetalningar, påminnelser, inkasso, kundförluster
• Säkerställer intäkterna i budget och prognos samt utför analys av intäkterna månadsvis.
• Utför underhåll/utveckling av faktureringssystemet PortIT tillsammans med systemförvaltare
• Avstämning av intäkter mellan försystem och ekonomisystem
• Uppföljning, kontroll och avstämning av leverantörsreskontran som dock sköts löpande av serviceförvaltningen, Stockholm Stad
• Hanterar ekonomienhetens funktionsbrevlådor (epost)
• Bokföring och avstämning av vissa balanskonton
• Deltar i års- tertial- och månadsbokslut samt tar fram underlag till revisioner


Vem är du?
För att lyckas i uppdraget skall du;

• Ha en relevant akademisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande
• Ha ett systemintresse
• Vara en van användare av Microsoft Excel
• Kunna arbeta självständigt och kunna arbeta mot många kontaktytor

Det är en merit om du har;

• Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent med liknande arbetsuppgifter (kan vara vid sidan av studier)

Som person är du;

• Noggrann
• Strukturerad
• Självgående
• Kommunikativ
• Prestigelös


Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start 1 mars och ca 12 månader framåt, med chans till en tillsvidareanställning. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Ekonomiassistent med god servicekänsla

Ekonomiassistent med god servicekänsla

27 februari 2021

27 februari 2021

Vass reskontraspecialist till Cabonline Group

Vass reskontraspecialist till Cabonline Group

27 februari 2021