Ekonomiassistent till Bolagsrätt Sundsvall AB

Ekonomiassistent till Bolagsrätt Sundsvall AB

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och administration samt har du kunskap om aktiebolag? Skulle du beskriva dig som noggrann, produktiv och stresstålig? Är du dessutom  en positiv lagspelare? Då har vi nästa uppdrag för dig.
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Bolagsrätt Sundsvall AB. Arbetsplatsen präglas av trivsel och engagemang där arbetet stundtals bedrivs i högt tempo. Här kommer du att arbeta med fakturering samt assistera avdelningen för snabbavveckling i administrativa uppgifter. 

Bolagsrätt Sundsvall AB är ett företag som är specialiserat på aktiebolagsrätt, firmarätt och andra frågor med anknytning till Bolagsverket. De biträder som ombud i registreringsärenden vid Bolagsverket, upprättar och granskar bolagsrättsliga handlingar, säljer lagerbolag och köper bolag för likvidation (”Snabbavveckling”). De finns belägna i nya fina lokaler i centrala Sundsvall och är idag ca 22 anställda i roller som jurister, paralegals, assistenter och ekonomer. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Bolagsrätt Sundsvall AB erbjuder en avvecklingstjänst som innebär att den som vill likvidera sitt aktiebolag inte behöver invänta kallelsetiden på okända borgenärer om sex månader. Istället kan ägaren till bolaget överlåta aktierna till Bolagsrätt Sundsvall AB och få betalt direkt. Förvärv görs endast genom advokatbyråer, revisionsbyråer samt från av Bolagsrätt Sundsvall AB redan kända företag.

Du kommer att arbeta assisterande till dina kollegor i verksamheten inom 2 arbetsområden:
Ekonomi - med fakturering som din främsta uppgift
Snabbavveckling - med tillhörande administration 


Arbetstider
Heltid med möjligheter till förlängning av uppdrag alternativt anställning hos kund efter denna period. Arbetstid: Mån-Fre 8,30-17,30. 

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll behöver du vara snabblärd och flexibel. Du är van att prioritera och ha koll på flera olika uppgifter samtidigt. Du har ett stort driv, är ansvarstagande och noggrann. Du är positiv och har lätt för att samarbeta, du tar även gärna emot feedback för att utvecklas vidare i ditt arbete. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, behålla ditt lugn och kunna hålla god ordning. 

För att vara aktuell för rollen har du: 
Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Tidigare erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, gärna Hogia


Det är meriterande om du har kunskap om aktiebolag samt anmälan och protokoll. Har du tidigare arbetat på Bolagsverket och/eller läst paralegal är även det meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från ekonomi och administration.

Ansökan
Anställningsstart för detta uppdrag är snarast, enligt överenskommelse tom 2021-12-31. Ansök senast 2021-10-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024