Ekonomiassistent till branschledande företag i Växjö

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en driven ekonom för ett uppdrag som Ekonomiassistent på 75%. Vår kund är ett internationellt, branschledande företag inom tillverkningsindustrin. Just nu befinner sig företaget i ett högtryck och behöver därför en extra resurs på sin ekonomiavdelning. Hos vår kund kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen och där arbeta i team med företagets ekonomi- och backofficearbete.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta löpande bokföring, verifiering av leverantörsfakturor, slutattest av leverantörsfakturor, påminnelsehantering, kontering av fakturor, avstämning och verifiering av interna fakturor samt eventuellt delaktighet i stängning av bolaget i samband med bokslut vid årsskiftet. Placering är på företagets kontor i Växjö.

Vår kund erbjuder ett öppet och trivsamt arbetsklimat i ett expansivt och spännande bolag.

Din profil

Vi söker sig som har en Civilekonomexamen eller alternativ Ekonomikandidat. Du har tidigare minst något års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och har tidigare arbetat med löpande bokföring. Du har även goda kunskaper i Excel. Då företaget är verksamt internationellt ställer det krav på att du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska. Tidigare erfarenhet av att arbeta i Medius är meriterande.

Som person är du driven och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är kvalitetsmedveten och trivs i att arbeta på detaljsnivå samtidigt som du har god förståelse för helheten. Du är prestigelös och tvekar inte att stötta dina kollegor vid behov. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, ett gott siffersinne och är servicemedveten.

Uppdraget startar omgående och kommer att löpa fram till mitten eller slutet av januari 2017. Omfattningen är på 75%, men kan komma att öka under perioden.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående
Ort/Placering: Växjö
Omfattning: 75%, kontorstider
Lön: Individuell lönesättning tillämpas


Om oss

Hos Empleo är du som konsult vår främsta tillgång. Därför lägger vi stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och må bra. Det är självklart för oss att ge dig de rätta verktygen för att du ska kunna utföra dina arbetsuppgifter med högsta kvalitet. Av samma anledning följer vi upp och ser till så att allt fungerar som det ska på din arbetsplats. Med bättre bemanning menar vi bättre för våra kunder – och för dig som anställd. Vi är öppna och genuina som för oss alla skapar framgång!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecca Moberg
0470-730191
Sandra Adamsson
0470-730194
Rebecca Moberg
0709-354090
Anna Elm
0470-730192
Rebecca Moberg

Sandra Adamsson

Anna Elm
0470-730192
Sandra Adamsson

Rebecca Moberg
0470-730190
Kristina Lindberg
0470-730195

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Empleo AB Växjö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Skånegatan 9
Växjö

Postadress

Skånegatan 9
Växjö, 35235

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024