Ekonomiassistent till bred roll

Ekonomiassistent till bred roll

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är ekonomiassistent och som trivs med att arbeta i en bred roll!

Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölndal och har behov av en ekonomiassistent som kan starta den 17 augusti. Tjänsten är på heltid och uppdraget löper under tio månader.

Vad innebär rollen?
I rollen som ekonomiassistent kommer du i stor omfattning arbeta mot Danmark där dina arbetsuppgifter bland annat består av:

Leverantörsreskontra

Betalningar av bonusar och leverantörsfakturor

Löpande bokföring

Kontakter med myndigheter och kunder

Avstämningar i samband med månadsbokslut

Momsredovisning och rapportering

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet av en redovisningsroll med bredd. Då arbetet innebär mycket kontakter mot Danmark men även andra länder så behöver du känna dig bekväm i dina engelskkunskaper och det är positivt, men inget krav, om du har förståelse för danska. Vidare har du goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 är det meriterande.

Som person är du social och prestigelös och trivs med att ingå i ett team och samarbetar väl med andra, samtidigt som du har förmågan att självständigt driva och ta ansvar för ditt arbete.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2020
  • Ansök senast: 29 juni 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024