Ekonomiassistent till byggbolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en ekonomiassistent. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid med start omgående och pågår i ca 6 månader med möjlighet till förlängning och eventuellt fast anställning.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund som har sitt kontor beläget i Solna. Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning med ca 10 medarbetare där du kommer att arbeta fokuserat med leverantörsreskontra.

Arbetsuppgifter:

- Leverantörsreskontraarbete
- Avstämningar
- Löpande bokföring
- E-fakturering

Utöver detta kommer du att avlasta redovisningsekonomerna i deras arbete. Du kommer att arbeta i affärssystemet SAP och rapportera till redovisningschefen.

Din bakgrund

Vi söker dig som har ca 1-2 års erfarenhet av en roll som ekonomiassistent. Det är mycket meriterande om du har arbetat på ett större bolag och är van vid stora transaktionsflöden. Du är goda kunskaper i SAP och det är mycket meriterande om du tidigare har arbetet med e-fakturering.

Som person är du glad och positiv samt har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är mycket strukturerad och noggrann i ditt arbete.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Camilla Lundberg (camilla.lundberg@wise.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Konsultlön Friskvårdsbidrag
  • Konslutuppdrag Konsultuppdrag
  • Publicerat: 20 april 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010