Ekonomiassistent till Danderyd

Ekonomiassistent till Danderyd

Arbetsbeskrivning

Vi söker en noggrann och ansvarsfull ekonomiassistent som gillar kundreskontra för ett föräldravikariat på 16 månader. Vår kund arbetar med IT och mjukvara och är marknadsledande inom sin bransch. Företaget sitter i fina och trevliga lokaler i Danderyd med närhet till goda kommunikationer.



Arbetsuppgifter

Du kommer att fokusera på kundreskontra och samtidigt arbetar i en bred roll som erbjuder stor variation. I arbetsuppgifterna ingår:

- Fakturering till kund
- Vidarefakturering
- Avstämningar
- Reserveringar
- Betalning, påminnelse och kravhantering
- Inkommande mail och samtal


Som ekonomiassistent rapporterar du till redovisningschefen och teamet består av flera erfarna och engagerade ekonomiassistenter.



I rollen kommer du ibland att delta i olika interna projekt och du har många samarbetsytor både internt och mot företagets kunder.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning och du har arbetat med alla delar inom kundreskontra.



- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav (särskilt excel)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är stresstålig och arbetar bra under press. Som person är du också prestigelös, hjälpsam och har stort kundfokus. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du har tålamod och kan snabbt skifta fokus mellan olika uppgifter. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är serviceinriktad, glad, social och har humor.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: 1 december
- Omfattning: heltid
- Placering: Danderyd




Uppdraget är ett konsultuppdrag på 16 månader under ett föräldravikariat och du kommer att bli anställd hos oss på Andara.



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara Group?

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Group
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024