OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student på eftergymnasial nivå inom ekonomi och letar efter ett flexibelt deltidsjobb på ett mindre kontor i en familjär miljö? Åsbergs Rörteknik, som är en del av Bravida-koncernen, söker nu en ekonomiassistent som vill stötta deras team några dagar i veckan och få värdefull erfarenhet inom ekonomiområdet. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Åsbergs Rörteknik är en del av Bravidakoncernen och specialiserar sig på rörsystem för papper- och massaindustrin samt vattenkraftindustrin. Företaget arbetar med stora kunder som SCA, MittSverige Vatten, Valmet och Vattenfall. Från kontoret i Bydalen där teamet idag består av fem personer får du en unik möjlighet att arbeta tätt tillsammans med deras erfarna ekonomiassistent i det dagliga arbetet. Rollen är på deltid och passar dig som vill kombinera studier med praktisk erfarenhet i en teknisk verksamhet med möjligheten att arbeta heltid under sommaren för att täcka upp för semester. Vi söker dig som kan börja i februari där du förväntas arbeta cirka 16 h/vecka där du delvis själv kommer kunna välja vilka dagar du arbetar, detta för att på bästa vis kunna kombinera med dina studier.
Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet av såväl administrativt som ekonomiskt arbete
- Nätverksmöjligheter som del av en större koncern, men med gemenskapen hos en mindre arbetsplats
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Arbeta med fakturering
* Hantera leverantörfakturor och bevaka betalningstider
* Vara ett stöd till chefer och projektledare med administrativa uppgifter
* Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi och administration
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom ekonomi och har minst ett år kvar av dina studier
- Har grundläggande kunskaper i Excel och ett intresse för att lära dig nya system och processer
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det förekommer i det dagliga arbetet
Tidigare erfarenhet av ekonomisystem är meriterande men inget krav – vi uppskattar din vilja att utvecklas och lära dig!
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Flexibel
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231