OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag.
Inom vår verksamhet, kund- och verksamhetsservice, erbjuder vi ett brett utbud av servicetjänster, främst inriktat mot administration, som ska underlätta vardagen för både invånare och medarbetare i Region Kronoberg. Vi är idag drygt 80 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom ett framåtsträvande fokus med invånarna och medarbetarna i centrum ser kund- och verksamhetsservice till att möta kundernas behov på ett professionellt och engagerat sätt.
Avdelningen ekonomiservice ansvarar för huvudprocesserna utbetalningar, inbetalningar och finansiell redovisning. Ekonomiservice utför löpande redovisning och upprättar månads- samt del- och helårsbokslut/-redovisning för Region Kronoberg. Enhetens mål är en tillförlitlig och rättvisande redovisning samt effektiva och säkra ekonomiadministrativa processer. Vi är 20 medarbetare på ekonomiservice. Vårt kontor ligger på Sigfridsområdet i Växjö.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent hos oss erbjuder vi dig ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete inom leverantörsgruppen. Inom leverantörsgruppen kommer du bland annat arbeta med registrering av leverantörsfakturor, påminnelsehantering, leverantörskontakter, momsfrågor samt telefon och mailsupport till verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst gymnasieutbildning inom ekonomi samt några års relevant erfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Dina IT-kunskaper och kunskapen i Excel ska vara god. Du behöver ha erfarenhet av något ekonomisystem och det är meriterande om du tidigare har arbetat i Raindance.
Som person är du noggrann och ansvarstagande. På ett självständigt, effektivt och strukturerat sätt tar du dig an både nuvarande och nya arbetsuppgifter av olika karaktär. Du ska vara inställd på att tillsammans med dina kollegor bidra till att utveckla enhetens arbete. Vi ser att du har en mycket god samarbetsförmåga och känsla för service och gott bemötande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Rekrytering kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen bifoga ett detaljerat CV.
ÖVRIGT
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738