Ekonomiassistent till ett bostadsbolag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och erfaren ekonomiassistent för att stödja ekonomienheten hos vår kund i Stockholm. Uppdraget är på 75-100% under perioden 12-jun-2023 - 31-okt-2023. Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget
Ekonomiassistentens uppdrag ligger i linje med de kärnuppdrag som ekonomienheten har och sammanfattas i tre delar:

- Vara behjälplig i arbetet med att förse bolaget ledning med underlag för att styra verksamheten

- Stödja bolagets chefer och handläggare med underlag och ärenden av ekonomiskt karaktär

- Vara behjälplig i arbetet med att följa upp bolagets ekonomiska ställning

Arbetsuppgifterna kan bl.a. innebära

- Behörighetsadministration och introducera nya användare av systemet samt vara behjälplig till användare

- Fakturastyrning (attestprofiler)

- Ansvara för registervård i Agresso

- Förkontering samt periodiska fakturor, automatisering av leverentörsfakturor, skapa samt underhålla begreppsvärden samt bygga fördelningsmallar vid behov.

- Vid behov även reskontrauppgifter

Övrigt:
Start:12-jun-2023
Slut: 31-okt-2023
Omfattning: 75-100%
Placering: Stockholm
Distansarbete: Det finns möjlighet till distansarbete ca 1-2 dagar i veckan, men inte i början av uppdraget vid överlämning.

Om dig
För att lyckas i roller ser vi att du har:

- Ekonomisk utbildning från gymnasium eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt.

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

- Erfarenhet av att arbeta i Agresso eller Agresso Desktop, samt Excel.

- Förståelse för det dagliga leverantörsreskontraflödet.

Personliga egenskaper:

- Social, strukturerad och analytisk.

- Noggrann, flexibel och engagerad.

- Lösningsorienterad.

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 14 oktober 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024