EKONOMIASSISTENT TILL ETT INKLUDERANDE OCH FAMILJÄRT BOLAG

EKONOMIASSISTENT TILL ETT INKLUDERANDE OCH FAMILJÄRT BOLAG

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet som Ekonomiassistent och känner dig redo för nya utmaningar i ett modernt och familjärt bolag?

HBV har sitt huvudkontor i Globenområdet, där även ekonomiavdelningen sitter. Här välkomnas du till ett glatt gäng med högt i tak och mycket humor. Detta är ett långt uppdrag på heltid som sträcker sig minst till oktober 2023.


Om företaget
HBV är en inköpsfunktion som ägs av Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. De genomför samordnade upphandlingar för varor och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. De hjälper dagligen sina medlemmar att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster. HBV är det självklara förstahandsvalet för inköp och upphandling inom fastighetsrelaterade varor och tjänster.

Här erbjuds du att jobba i en lyhörd och inkluderande organisation med stort fokus på medarbetarnas välmående och utveckling. I ljusa och fräscha lokaler sitter idag ca 45 medarbetare i en flexibel arbetsmiljö där samarbete och innovation uppmuntras.


Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent hos HBV kommer du att ingå i reskontragruppen som är ett team om 4 personer. Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:
• Avvikelsehantering av fakturor
• Påminnelsehantering
• Räntefakturering
• Inbetalningsfiler
• Matchning av debet- och kreditfakturor


Din profil
Rollen som Ekonomiassistent på reskontran innebär mycket kommunikation med både kunder och leverantörer. Vi söker dig som är en positiv och framåt person som trivs i en roll med mycket kontaktytor. Då en stor del av arbetsuppgifterna handlar om att felsöka och rätta upp felaktiga fakturor ser vi gärna att du är problemlösningsorienterad och inte räds att hugga in i de uppgifter som uppkommer.

Framgångsfaktorer
• Goda kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra
• Goda kunskaper inom balans- och resultaträkning
• Social, kommunikativ och lösningsorienterad
• Svenska flytande i tal och skrift


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Augusti 2022
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-06-19

Detta är ett långt konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat AB och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella, 073 – 311 68 62.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 20 juni 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024