Ekonomiassistent till ett mellanstort bolag i Vårby

Ekonomiassistent till ett mellanstort bolag i Vårby

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent med fokus på Leverantörsreskontra. Du kommer att ha en viktig roll på vår ekonomiavdelning tillsammans med dina 5 kollegor, varav två är ekonomiassistenter. Rollen innebär att du har ett nära samarbeta med din närmaste kollega som ansvarar för kundreskontra.



Arbetsuppgifter

Till ekonomiavdelningen söker vi en ekonomiassistent på heltid med fokus på

Kund och leverantörsreskontra (dock mest fokus på leverantörsreskontra)

Betalningar

Reseräkningar

Påminnelser

Avstämningar vid månadsbokslut

Fakturering

Internfakturering



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har minst 2-3 års erfarenhet av självständigt arbete på en ekonomiavdelning. Du har erfarenhet från både kund- och leverantörsreskontra. Du trivs i rollen som ekonomiassistent och vi ser gärna att du ser långsiktighet på rollen. Du är van vid att arbeta med relativt stora flöden och förstår hela reskontraprocessen.



Goda kunskaper i Office-paketet är ett måste, i synnerhet Excel

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav

Kunskap i flera nordiska språk är meriterande

Kunskap om affärssystemet Axapta är meriterande



Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och ansvarstagande person som är hjälpsam. Du gillar att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt. Du gillar att ha många bollar i luften. Du är samtidigt en lyhörd och prestigelös lagspelare. Du gillar att vara delaktig i verksamheten och är hjälpsam och stöttar alltid dina kollegor.



Mer om tjänsten

Tillsättning: enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Vårby

Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till anställning hos kund om båda parter är överens



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Claudia Klingsell på claudia.klingsell@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2020
  • Ansök senast: 10 mars 2021

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024