Ekonomiassistent till familjär kund i Karlskrona

Ekonomiassistent till familjär kund i Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som älskar att arbeta med ekonomi och löner? Drivs du av tanken på att få göra ett riktigt bra jobb och att få arbeta med omväxlande arbetsuppgifter i en sammansvetsad grupp? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som löneadministratör och ekonomiassistent hos vår väldigt attraktiva kund.
Har du möjlighet att påbörja tjänsten i närtid så är detta meriterande.

Arbetsuppgifter

Varje dag är inte den andra lik. Hos vår kund är omväxling och en dynamisk arbetsmiljö otroligt viktigt. Du kommer framförallt att arbeta med vår kunds löneadministration. Till det dagliga arbetet hör utfärdande av intyg, upprättande av anställningsavtal samt kontakt med myndigheter, såsom Försäkringskassan och Kronofogden. I tjänsten kommer du även bistå chefer med frågor kring avtal, anställning och dylikt.
Utöver detta kommer du även arbeta med dagliga bokföring och företagets fakturering, kundreskontra och vara företagets kunder behjälplig via mail och telefon. Detta kräver också att du har god social förmåga och känner en stolthet i ditt utförda arbete. Vi tror att rätt person är ambitiös, pålitlig och ta stort eget ansvar.

Vidare söker vi dig som:

* är van att jobba i högt tempo och har god datorvana
* har arbetat med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lön och ekonomi i minst 2 år

Det är meriterande om du:

* är van att jobba i Visma eller Fortnox
* stort plus är om du har erfarenhet av löneadministration, bokslut och årsredovisningar

Erbjudande

Detta företaget arbetar ständigt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Många anställda tar upp det faktum att företaget erbjuder en trevlig och social arbetsmiljö, frihet under ansvar och goda möjligheter till vidareutbildning och kompetenshöjning som den främsta anledningen till att de trivs så bra på jobbet.

Experis är din partner i rekryteringsprocessen. På Experis är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar kunden med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Jonathan Gärdh, 0455-302782, jonathan.gardh@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024