Ekonomiassistent till familjärt bolag

Ekonomiassistent till familjärt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du 2-3 års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra i stora flöden, gillar system samt vill arbeta tillsammans med ett tight team?

SJR söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett familjärt bolag inom fordonsbranchen med placering i Sollentuna.

Om tjänsten

Här får du chansen att komma till ett familjeägt företag inom fordonsbranschen.

Som ekonomiassistent i leverantörsreskontragruppen jobbar du tillsammans med ditt team som består av två andra ekonomiassistenter och en teamleader.

Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i Sollentuna med nära till bra kommunikationer. Arbetet sker på plats då majoriteten av arbetsuppgifterna kräver att man är på plats på kontoret.

Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och är planerat 4-6 månader månader

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med leverantörsreskontror för omkring 35 bolag. Du arbetar tillsammans med dina kollegor med hela fakturaflödet, matchning/koppling, betalning, avstämning. Vidare kommer du att arbeta med leverantörsreskontra, löpande koppling och kontroll av varufakturor mot inköpsorder, registrering av omkostnadsfakturor, leverantörsbetalningar, kontering och övriga leverantörsfakturafrågor samt arbete med avstämningar och utbetalningar



Vem söker vi?

Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi, har 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, har erfarenhet från bolag med lager - matchning/koppling av faktura mot inköpsorder. Du har arbetat med större flöden på ett stort bolag tidigare, har en god systemvana och goda kunskaper i officepaketet, framförallt Excel.
Det är meriterande om du har arbetat i leverantörsfakturaverktyget Medius.
Som person är du strukturerad, metodisk och ihärdig.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Hansen på elin.hansen@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-01-25

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024