Ekonomiassistent till Fora

Ekonomiassistent till Fora

Arbetsbeskrivning

Är du en nyutexaminerad ekonom som vill fortsätta att växa och utvecklas i en varierande roll med komplexa flöden? Vill du bidra till en viktig verksamhet där du tillsammans med ett dedikerat team ansvarar för kundreskontran? Nu söker Fora sin nästa medarbetare.

Om Fora
Fora är ett servicebolag som guidar företag och deras anställda rätt i sin kollektivavtalade pensions- och försäkringslösning. Genom smarta och prisvärda tjänster bidrar Fora till ett tryggare arbetsliv och ett hållbart samhälle. Fora ägs av både Svenskt Näringsliv och LO, och är inte vinstdrivande. De är därför en oberoende kraft som bara har kundernas intresse för ögonen. De befinner sig i en spännande förändringsresa när de går från ett traditionellt administrationsbolag till att bli ett modernt digitalt serviceföretag.

Foras uppdrag som serviceföretag är att säkerställa att kollektivavtalade förmåner blir korrekt hanterade, beräknade, fakturerade och överförda. Fora är oberoende valcentral för Avtalspension SAF-LO (tjänstepension)
Varje år förmedlar Fora drygt 19 miljarder kronor i premier och avgifter
Foras kunder består av 235 000 företag och deras anställda
Cirka 4 miljoner individer omfattas av de kollektivavtalade försäkringarna som Fora administrerar

Om tjänsten
Som ekonomiassistent blir du en del av redovisningsgruppen på 12 personer, varav 5 ekonomiassistenter ansvarar för kundreskontran. Tjänsten är bred och inom teamet roteras vissa arbetsuppgifter samtidigt som du har egna fokusområden där analys och utredningar kommer att utgöra en stor del. Rapportering sker till redovisningschefen.

I rollen jobbar du främst med kundreskontrauppgifter så som in- och utbetalningar, kassa och avstämningar, månadsrapportering samt med omfattande utredningar och analyser. Arbetsuppgifterna inkluderar också att vara behjälplig och besvara frågor från kundcenter samt från krav och inkassogruppen. Du kommer också att lägga fokus på att bidra till ständig förbättring av arbetssätt och utveckling av system.
I arbetet ingår även att delta i olika samarbetsforum och projektarbeten där du förväntas driva dina aktiviteter framåt. Tjänsten innebär mycket kontakter främst internt.

Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi gärna med inriktning redovisning. Alternativt att du har annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av att jobba med kundreskontra exempelvis parallellt med studierna eller under ledigheter. Även erfarenhet av leverantörsreskontra är meriterande, gärna inom större flöden. Vi förutsätter att du har lätt för system och har du erfarenhet av SAP är det ett stort plus. Jobbet kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är en flexibel, noggrann, analytisk och handlingskraftig lagspelare. Du gillar att jobba framåtriktat med eget ansvar samtidigt som du månar om relationer till kollegor och samarbetspartners. För att passa i rollen bör du också vara prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Nyfikenhet, förändring och utveckling är naturligt för dig samtidigt som du gärna hjälper andra att komma framåt. Har du dessutom en pedagogisk ådra och gillar att dela kunskap och information med kollegor är det en fördel.

Ansökan
I denna rekrytering har Fora valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-15. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 17 december 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024