Ekonomiassistent till Fora

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att fortsätta arbeta som en ekonomiassistent fast på Fora? Är du driven, proaktiv och har ett genuint intresse av ekonomiarbete med fokus på leverantörsreskontra? Vill du vara delaktig i att se över processarbete, driva igenom förbättringar och vara delaktig i arbetet med att införa ett EFH-system för leverantörsfakturor? Nu får du möjligheten att arbeta i en spännande roll, nära verksamheten och dessutom bli en del av ett framgångsrikt team. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler inne i city.

Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos deras medarbetare och i deras kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.


Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent med erfarenhet inom leverantörsreskontra. Du får möjligheten att aktivt arbeta med att driva förbättrings och effektiviseringsarbete med fokus på leverantörsreskontra. Du kommer ingå i redovisningsgruppen och arbeta löpande med att hantera i första hand leverantörsreskontra men även kundreskontra, banktransaktioner samt kontoavstämningar. I rollen förväntas du också vara ett proaktivt stöd till verksamheten, delta i samarbetsgrupper med övriga avdelningar, samt delta i projekt och verksamhetstester.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en akademisk examen eller liknande inom relevant område. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom ekonomi och inom leverantörsreskontra, meriterande är om du har erfarenhet från att arbeta i projekt kopplat till leverantörsreskontra. Du behärskar svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du en proaktiv, driven, självständig och noggrann teamspelare. Rollen kräver att du tar egna initiativ och trivs i nära samarbete med andra då du kommer har mycket kontakt med interna och externa parter. Goda kunskaper i Excel är ett krav, meriterande är erfarenhet från workflow system/EFH för leverantörsfakturor.

Om du känner igen dig i detta så kan det här vara en tjänst för dig!



Om företaget
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.

Hos oss arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.


Frågor och kontakt
Facklig representant är Ylva Lindgren FTF, telefon: 08-787 46 04 och Anna Hammarberg SACO, telefon: 08-787 45 97.

I denna rekrytering samarbetar Fora med Amendo och eventuella frågor ställs till rekryteringskonsulten Charlotte Umunna, charlotte.umunna@amendo.se. Stämmer beskrivningen ovan in på dig ser vi gärna att du skickar in din ansökan online på www.amendo.se. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan samt cv snarast.

Få med ett sista ansökningsdatum för det behövs internt.

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024