Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala

Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en driven och ambitiös ekonomiassistent till vår kund i centrala Uppsala. Du blir tillsvidareanställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag.

På det här uppdraget hos vår kund kommer du att arbeta med kund och leverantörsreskontra och vara en viktig del av deras ekonomiavdelning. Du kommer att ha många trevliga kollegor som du tillsammans utför arbetet med. Start för uppdraget är relativt omgående och pågår några månader fram.

Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos våra kunder i en varierande och spännande vardag.

Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:

- Stämma av bankkonton

- Arbeta med in- och utbetalningar

- Hantera hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering

- Ta emot och ankomstregistrera fakturor

- Kontering av leverantörsfakturor

- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest

- Avstämning av leverantörsreskontra

- Sköta betalning av leverantörsfakturor

- Återrapportering av betalfiler

- Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran

- Övrig administration

Vem är du?

Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har någon erfarenhet av ekonomiarbete sedan tidigare. Vidare krävs att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi samt om du arbetat i ett stort ekonomisystem. Som person är du strukturerad, anpassningsbar och samarbetsorienterad.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linnea Järverup på 0708-234145.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 9 juli 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024