Ekonomiassistent till företag i city med start omgående

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker nu till en av våra kunder en ekonomiassistent med start omgående.

Tjänsten

Företaget har sitt kontor centralt i Stockholm där 15 personer arbetar och ekonomiavdelningen består av 4 personer.

Tjänsten som ekonomiassistent är en bred roll där det finns möjlighet att få ta del av och lära sig mer om olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet.

Tjänsten är ett sk "hyrköp", vilket innebär att du initialt är anställd via Placera Personal för att efter 6 månader övergå i anställning hos kundföretaget.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du bl a att arbeta med följande

• Löpande redovisning
• Kund- och leverantörsreskontra
• Avstämning av konton
• Utläggshantering

Kvalifikationer

För att passa i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har följande bakgrund

• Gymnasieekonom eller relevant YH-utbildning inom ekonomi
• 2-3 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Excel
• Kunskaper i ekonomisystemet Maconomy eller Marathon är meriterande

Den ekonomiassistent vi söker tar stort ansvar och håller hög kvalitet i sina arbetsuppgifter. Du har hög drivkraft, är noggrann och effektiv. Vidare har du förmågan att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga. 

Är du intresserad av tjänsten som ekonomiassistent? Tveka inte att söka tjänsten omgående, urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, löpande bokföring,kundreskontra,leverantörsreskontra, kontoavstämning,utläggsredovisning

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid, 08-17 (1 tim lunch) Tjänsten är ett sk "hyrköp", vilket innebär att du initialt är anställd via Placera Personal för att efter 6 månader övergå i anställning hos kundföretaget.
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024