Ekonomiassistent till företag inom tv- och streamingbranschen!

Ekonomiassistent till företag inom tv- och streamingbranschen!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomiassistent rollen, och vill du lära dig mer om tv- och streamingbranschen? Vill du få användning av din förmåga att utreda problem och driva ansvarsområden framåt, samt stötta upp controllers i deras arbetsupgifter? Då kan denna tjänst vara något för dig! Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval i den här processen.

OM TJÄNSTEN
Reskontrateamet på det här företaget inom tv- och streamingbranschen är i behov av en ekonomiassistent på ett 6 månaders uppdrag, med chans till förlängning. Som ekonomiassistent så kommer du att tillhöra reskontrateamet om sju personer inklusive en reskontrachef. Man kommer arbeta som ett team med gemensamma arbetsuppgifter och stötta varandra, samtidigt som man kommer ha ett eget extra ansvar över en specifik arbetsuppgift alternativt en del av verksamheten. I rollen så kommer man även stötta upp med administrativa arbetsuppgifter för företagets controllers.

Du erbjuds

• En introduktion av dina kunniga kollegor samtidigt som du får ta ansvar över dina egna arbetsuppgifter

• En chef som stöttar dig i din utveckling, och som är lyhörd för dina utvecklingsförslag i arbetet

• Ett team av kollegor som stöttar varandra och där det finns en härlig och positiv stämning

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med kontering av leverantörsfakturor, avstämningar av balanskonton, ombokningar och manuella bokningar mot både resultat och balans och manuell fakturering. Utöver det kommer du att arbeta med:

• Både leverantörs- och kundreskontra

• Den gemensamma inkorgen och utreda mer komplexa fakturafrågor

• När ett problem med en faktura uppstår så utreder du orsaken och kommer med utvecklingsförslag för att förebygga framtida problem

• Lägga in nya användare i systemet och hålla en genomgång av systemet med de nya användarna

• I rollen kommer man arbeta mycket med utvecklingen av processerna och man kommer ha kontakt med många i organisationen för fakturarelaterade frågor

VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi

• Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på ett bolag med ett stort fakturaflöde

• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda dessa språk används i det dagliga arbetet

I den här processen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och vi förväntar oss att du motiverar dig väl för rollen i din ansökan.

Som person är du:

• Självgående

• Problemlösande

• Kommunikativ

Övrig information


* Start: I mitten eller slutet av augusti
* Omfattning: heltid
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Gärdet
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges senare under processen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juni 2020
  • Ansök senast: 6 juli 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024