Ekonomiassistent till företag på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en

Duktig ekonomiassistent

Företaget grundades 1993 och är idag ledande inom sin bransch. Kontoret är beläget mitt på Kungsholmen och teamet består av 9 stycken engagerade medarbetare. Som medarbetare hos oss är du en viktig del av vår verksamhet med stor möjlighet till inflytande. En av våra anställda ska nu gå på mammaledighet och vi behöver hitta en duktig ersättare. Vikariatet börjar 1 juni och löper under ett år med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att ingå i ett team tillsammans med vår andra administratör. Vi är ett litet kontor så du bör inte vara rädd för att jobba brett med varierande uppgifter på kontoret. Dina ansvarsområden kommer att vara att ha hand om ekonomi/ orderhantering, ansvara för kontoret samt försäljningen. Arbetsuppgifterna är bland annat att kontera och kostnadsställeboka inkommande fakturor och vidarebefordra för attest, ansvara för att boka inkommande betalningar i kundreskontran, inköp av produkter och tjänster från leverantör, ansvara för kassa och kassahantering samt för för att uppdatera prislistor med rätt priser och produkter. Även att ha hand om telefonväxel och enklare kontorsgöromål ingår i jobbet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent . Du ska vara van att bemöta kunder och brinna för att ge bra service. För att lyckas i rollen ser vi att du har mycket god dator- och telefonvana och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, med fördel i Mamut. Du bör vara van att behålla fokus även när det stundtals blir stressigt samt ha en fallenhet för att snabbt kunna organisera och strukturera en mängd varierade arbetsuppgifter.

Vi erbjuder
Hos oss får du varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Du får fördelarna av att arbeta på ett litet företag med stor möjlighet till påverkan och delaktighet. Vi satsar mycket på att ha ett bra arbetsklimat och hög trivsel på jobbet.

Intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Julia Stenberg, +46 (0) 8 511 617 43. Skicka din ansökan till snarast, urval sker löpande. julia.stenberg@jobway.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Nicklas Thorstenson
0735165240
Rekryteringskonsult Sara Nadbornik
08 510 662 01
Rekryteringskonsult Lovisa Skoog
08 511 617 48
Rekryteringskonsult Sara Nadbornik

Rekryteringskonsult Jakob Wastesson

Nicklas Thorstenson
0735165240
Rekryteringskonsult Lovisa Skoog
08-511 617 48
Rekryteringskonsult Jakob Wastesson
08- 511 617 41
Rekryteringskonsult Sara Nadbornik
08 510 662 01
Rekryteringskonsult Sara Nadbornik
08 - 510 662 01

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 48
Stockholm

Postadress

None
Stockholm, 11135

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024