Ekonomiassistent till företag på Tyresö

Ekonomiassistent till företag på Tyresö

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Just nu söker vi en ekonomiassistent för uppdrag hos vår kund på Tyresö. Vi söker dels dig som är nyutexaminerad och hungrig på att lära dig mer inom ekonomi, dels dig med några års erfarenhet av ekonomiarbete.

Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.


Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent arbetar du på företagets kundreskontraavdelning. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat avstämning av konton, fakturering och support mot kund.
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med goda möjligheter till förlängning. Arbetet utgår från kontoret på Tyresö med viss möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av liknande tjänst. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med kund- eller leverantörsreskontra.
Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos vår kund uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Med en nyfiken inställning och lättlärd förmåga kommer du långt! Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.


Övrigt
Låter detta som någonting för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kunskap- och personlighetstester samt en bakgrundskontroll kan komma att göras på slutkandidater.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08- 663 99 00

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024