Ekonomiassistent till Grehns Plåt

Ekonomiassistent till Grehns Plåt

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en bred administrativ roll med fokus inom ekonomi i ett familjärt företag? Läs mer nedan och sök tjänsten hos växande Grehns Plåt!

Om företaget
Grehns Plåt AB är ett verkstadsföretag med mer än 125 års erfarenhet. Vi tillverkar kundanpassade produkter av tunnplåt och av profiler med modern teknik, hög teknisk kompetens och stor flexibilitet. Våra kunder finns i Sverige och omgivande länder inom varierande branschområden med tyngdpunkt mot tung fordonsindustri och materialhantering. Vi omsätter 75 mkr och är idag ca 40 anställda och finns i fräscha och ändamålsenliga lokaler på Lindövägen i Norrköping. Vi är idag certifierade mot IATF 16949, ISO 9001 samt 14001

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent på Grehns Plåt kommer du att arbeta brett med uppgifter inom ekonomi, lön och övrig administration. Du samarbetar tätt med VD i det löpande arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Intrastathantering
• Fakturering
• EDI-övervakning på inkommande order/fakturor
• Utlandsbetalningar
• Återrapportering in- och utbetalningar
• Löner

I rollen finns, utifrån din kompetens och intresse, möjlighet att utvecklas inom fler områden och arbetsuppgifter så som exempelvis bokslut.

Tjänsten är en deltidstjänst på 75% med arbetstiden förlagd under dagtid med möjlighet till flex.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete från ekonomiavdelning. Du har en bred förståelse för det ekonomiska området, har du även kunskaper inom lön är det meriterande. Ditt främsta arbetsverktyg är affärssystemet Monitor. Du bör därför ha god systemvana, har du erfarenhet av Monitor är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom ansvarskänsla, flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi söker dig som trivs med att jobba i ett litet team med tätt samarbete.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Grehns Plåt samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig Martina Arrelid, martina.arrelid@skill.se, 011-19 94 72. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 28 januari 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024