Ekonomiassistent Till HydraSpecma i Göteborg

Ekonomiassistent Till HydraSpecma i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken, kommunikativ och vill bli en viktig person i en verksamhet som just nu satsar och utvecklas! Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och vill komma till ett sammansvetsat team med kompetenta kollegor? Då är det kanske dig vi söker!

Just nu letar vi efter en Ekonomiassistent till HydraSpecma som sitter i nybyggda lokaler i Bårhults Företagspark, Landvetter

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du in i ett trevligt team med sex ekonomer. I rollen arbetar du med leverantörsreskontran tillsammans med en kollega på kontoret och du rapporterar till Group Accounting Manager.

HydraSpecma erbjuder dig en roll med frihet under ansvar i ett sammanhang med stor framtidstro. I deras entreprenörskultur har dom snabba beslutsvägar och involverar varandra.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Hantering av inkommande fakturor
- Kontering av omkostnadsfakturor
- Matchning av leverantörsfakturor mot inköpsorder
- Uppföljning/bevakning av fakturaattester
- Hantering av påminnelser och inkassokrav
- Underlag för bokslutsperiodiseringar
- Kontakt med inköpare, externa leverantörer samt med ekonomiassistent på shared service center i deras polska dotterbolag
- Support till kollegor avseende leverantörsfakturor
- Diverse utredningar och analyser
- I samarbete med kollegor arbeta med förbättringar av leverantörsfakturaprocesserna

Vem är du?
Vi söker dig som är kommunikativ och serviceorienterad, har ett positivt och trevligt bemötande och trivs med många kontaktytor i ditt arbete. Du sätter dig snabbt in i nya uppgifter samt är nyfiken och villig att lära. Rätt person för rollen är noggrann, strukturerad, analytisk och självständig men har samtidigt god förmåga att samarbeta.

Utöver detta:
• är du gymnasieekonom med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• talar du flytande svenska i tal/skrift
• har du goda kunskaper i engelska
• är det meriterande om du har erfarenhet från affärssystemet IFS, eller motsvarande.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vid frågor om tjänsten kontakta Rekryteringskonsult Clara Pryde, clara.pryde@poolia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

About the organisation
Om HydraSpecma
HydraSpecma är marknadsledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden med har också en ökande export på världsmarknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i tre divisioner; OEM, IAM samt Vind. Omsättningen i HydraSpecma AB uppgår till cirka 700 MSEK och antalet anställda är cirka 370. Bolaget ingår i börsnoterade A/S Schouw & Co och koncernen har totalt cirka 1300 medarbetare.
Läs mer på www.hydraspecma.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024