Ekonomiassistent till internationell koncern i framkant

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent till internationell koncern med lokaler centralt i Göteborg. Uppdraget beräknas starta omgående och löper till mars 2017. Det finns utrymme för semester i juli om du har möjlighet att starta redan i juni.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen innebär ansvar för kund- och leverantörsreskontra framförallt men också att vara delaktig och göra avstämningar inför månadsbokslut. I rollen ingår även uppgifter såsom att göra enklare deklarationer för moms och skatt, arbetsgivaravgifter och f-skatt. Administrativa uppgifter såsom att rapportera till SCB och medverka i intern kontroll. Du ingår i ett team med ytterligare en asissten samt redovisningschef och ni jobbar tillsammans mot företagets mål. Företaget använder Dynamics som ekonomisystem och det är en fördel om du har arbetat i Excel tidigare. Då företaget är internationellt är det även meriterande med goda engelskakunskaper både i tal och skrift.

Vi tror att du har relevant utibldning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående.Som person är du driven och glad samtidigt som du är ansvarstagande och har lätt för att se helheten i dina arbetsuppgifter. Du är även prestigelös och trivs i en assistentroll.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och pågår fram till mars. Företaget har lokaler centralt i Göteborg och arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på heltid. Vid bokslut kan det förekomma viss övertid.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 16 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024