Ekonomiassistent till internationellt bolag i Stenungsund!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker en ekonomiassistent med start omgående för ett uppdrag hos vår internationella kund i Stenungsund. Du kommer att arbeta som konsult hos oss på SJR och ingå i ett team om tre personer.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra; scanning, registrering, kontering och utredning kring fakturor. Du kommer också att arbeta med tidrapportering och andra på en ekonomiavdelning vanligt förekommande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som antingen precis har avslutat en ekonomiutbildning och som vill få din första erfarenhet inom området alternativt dig som har arbetat något med leverantörsreskontra tidigare. Har du tidigare arbetat i systemet Oracle är det meriterande. Du kommer ha mycket kontakt med leverantörer och internt inom bolaget - både i Holland, Indien och USA, vilket ställer krav på att du är en god kommunikatör och hanterar både svenska och engelska muntligt och skriftlig.

Som person har du lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och system och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare har du en positiv inställning både mot dina kollegor och gentemot kunder. Du trivs med att arbeta inom ett internationellt bolag där du får möjlighet att utvecklas vidare inom ekonomiområdet.

Övrig information om tjänsten
Behovet hos vår kund är omgående och kommer att pågår till årsskiftet. Eventuellt finns det möjlighet till förlängning därefter. Under sommaren finns det möjlighet till ett par veckors semester. Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider och bolaget har lokaler i Stenungsund.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag .

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 10 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024