Ekonomiassistent till internationellt bolag i Stockholm - 50%

Ekonomiassistent till internationellt bolag i Stockholm - 50%

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en vass ekonomiassistent som vill jobba i en internationell miljö? Trivs du att jobba i ett litet team nära dina kollegor? Är du trygg i dig själv, strukturerad och är inte rädd för att ställa frågor? Då har vi konsultuppdragen för dig! Vi söker just nu en ekonomiassistent på halvtid för kunds räkning.

Ansvarsområden
Exempel på arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Hantera förfallna kundfakturor - inkasso/påminnelser
Månatlig uppföljning av kostnad/försäljning/budget
Rapportering till Sverige och USA
Hantera banktransaktioner
Behjälplig vid bokslut och revision
Administrativa uppgifter på kontoret

 Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att stötta redovisningschefen i bolaget. De är ett litet team på 3 personer som jobbar nära varandra. Tjänsten är på 50% med möjlighet att utöka tjänsten till 60-75%. Vi söker någon som kan börja omgående och uppdraget fortsätter sedan tillsvidare.
De sitter i fina lokaler i Solna och efter upplärning har du möjlighet att jobba delvis hemifrån.
 
Att vara konsult på Randstad innebär att du är anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Hos oss får du kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Vi anordnar även konsultträffar så att du får träffa dina konsultkollegor på Randstad. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, du får möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. 



Kvalifikationer
För att passa för denna roll ser vi att du:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, du kommer att kommunicera mycket med kollegor i bland annat USA och Holland. 
Ett par års erfarenhet inom ekonomi
Du har förståelse för redovisning och dess flöden
Meriterande med erfarenhet av system.

Tjänsten kan innebära många kontakter så det är viktigt att du är kommunikativ och service minded. Som person ser vi att du är trygg i dig själv, gärna ställer frågor när du inte förstår och vågar fatta egna beslut. Du ska vara bekväm i att prata och skriva affärsengelska. 

Ansökan
Har du frågor kring tjänsten?
Hör av dig till Matilda Lindberg, Consultant Manager, på matilda.lindberg@randstad.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail, endast via Randstads hemsida.
 
Rekryteringsprocessen sker löpande, så vänta inte med din ansökan. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024