Ekonomiassistent till internationellt fastighetsbolag

Ekonomiassistent till internationellt fastighetsbolag

Arbetsbeskrivning

Till en av våra kunder i Malmöregionen söker vi nu en driven ekonomiassistent som vill utvecklas i ett internationellt fastighetsbolag inom retail,

Rollen innebär många olika kontaktytor både internt och externt ut mot kunder och arbetet är både brett och allsidigt och organisationen dynamisk och platt vilket skapar goda utvecklingsmöjligheter. Vår kund sitter i fantastiskt trevliga och nybyggda lokaler en dryg halvtimme från centrala Malmö.

Arbetsuppgifter

- Säkerställa att alla ekonomiska villkor i hyresavtalen upprättas och underhålls i SAP RE
- Hyresfakturering, inklusive tredjepartsfakturering och internfakturering
- Löpande bokföring av bankbetalningar och hantering av utbetalningar
- Administration av ställda säkerheter
- Påminnelser och inkasso
- Utarbetning av intern rapportering av inkomster och gäldenärer
- Delta i månads- och kvartalsavslut, inklusive förslag till avsättningar och avskrivningar
- Revision, inklusive utarbetande av material för årsredovisning och löpande revision.


Vem är du?

Då de flesta kontaktytor sker inom Norden ser vi att du kommunicerar obehindrat på svenska. Du bör även behärska engelska på en god nivå samt gärna något av de andra nordiska språken även om det inte är ett krav.

Du behöver inte någon lång erfarenhet utan kan vara relativt nyutexaminerad men det är viktigt att du har kunnat visa prov på en god förmåga att arbeta effektivt och att hantera komplexa uppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Vad det gäller de specifika arbetsuppgifterna så kommer du att få en grundlig introduktion då det är viktigt för oss att du får en bra start. Det är en fördel men inget krav med erfarenhet av SAP och Excel.

Som person är du proaktiv och relationsskapande och du arbetar strukturerat med stor noggrannhet. Du motiveras av att vara en del av ett team och du är själv tillmötesgående, hjälpsam och positiv. Du får gärna utmana gängse arbetsmetoder och det är viktigt att du tar ansvar och vill utvecklas.

Din ansökan

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Tomas Vinnersten 040-6655105. Notera att vi intervjuar löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tänk även på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 29 juli 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024