Ekonomiassistent till K-Bygg, Kesko Sverige!

Ekonomiassistent till K-Bygg, Kesko Sverige!

Arbetsbeskrivning

K-Bygg söker nu en ekonomiassistent med inriktning Leverantörsreskontra/kundreskontra som har känsla för struktur, service och ett stort driv att utvecklas vidare i rollen! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för K-Byggs räkning en ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra/kundreskontra. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos K-Bygg initialt under drygt 1 år. Förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet så finns det goda möjligheter till förlängning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• Ett fritt, intressant och varierande arbete, med frihet under ansvar.
• Goda utvecklingsmöjligheter i ett snabbt växande bolag där du kommer nära affären.
• Spännande och utvecklande möten med olika människor både internt och externt.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent så kommer du arbeta vid huvudkontoret i centrala Östersund. Rollen kommer bestå av att dels hantera leverantörsreskontra och kundreskontra. Vidare kommer du även sköta processer kring leverantörsfakturahantering, kundinbetalningar, räntedebitering, krav och påminnelser samt inkassohantering i samarbete med extern part. Du kommer arbeta i ett öppet kontorslandskap med en egen arbetsplats. Arbetstiderna är måndag - fredag 08-17. K-Bygg ser positivt på flexibilitet och därför finns även möjligheten att arbeta hemifrån under vissa dagar i veckan. Viss intern kommunikation via mail, Teams och möten sker på engelska som är K-Byggs koncernspråk.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Viss bokföring
• Matcha kundinbetalningar
• Fakturering, påminnelser, krav
• Effektuera utbetalningar
• Säkerställa att deadlines hålls enligt plan
• Intern och extern support gällande kundsaldon och status
• Hantera omkostnadsfakturor samt varufakturor

Vi söker dig som:
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning, det är även meriterande om du har studerat ekonomi på gymnasium eller har en eftergymnasial utbildning inom området. Vidare har du även ett intresse för ekonomi och har du tidigare yrkeserfarenhet inom ekonomi så ser vi det som ett stort plus.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen:
Du arbetar strukturerat och effektivt i det administrativa. Du är social och har lätt att knyta kontakter, då du kommer arbeta nära affären och hjälpa interna och externa kunder så har du även en god känsla för service, är nyfiken och lösningsorienterad.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Östersund
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jonathan Gerafi

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professionals Nord Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024