Ekonomiassistent till Kilpatrick Townsend på Blasieholmen i Stockholm

Ekonomiassistent till Kilpatrick Townsend på Blasieholmen i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Till advokatbyrån Kilpatrick Townsend i Stockholm söker vi en noggrann och strukturerad ekonomiassistent. I tjänsten kommer du att arbeta med sedvanliga ekonomiuppgifter.



Kilpatrick Townsend är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 21 kontor varav 17 kontor i USA och ett vardera i Stockholm, Beijing, Shanghai och Tokyo. Stockholmskontoret tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Här arbetar 50 personer varav 35 är jurister.



Kontoret i Stockholm är beläget på Blasieholmen med vacker utsikt över Nybroviken.



Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent på Kilpatrick Townsend ansvarar du främst för kund- och leverantörsreskontra, fakturering och avstämning av inbetalningar och konton relaterade till detta.



Du kommer att arbeta tillsammans med ekonomichefen. Ekonomiavdelningen är idag mycket väl fungerande med tydliga processer och rutiner. På ekonomiavdelningen arbetar ni nära övrig verksamhet och stöttar byrån med all ekonomisk information.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent på Kilpatrick Townsend är att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kan gärna vara i början av din karriär och får genom denna roll en möjlighet att förfina dina kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra.



- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel och Word) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en ordningsam och analytisk person som också är mycket ansvarsfull och plikttrogen. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt och du har starkt driv. Du levererar i god tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Som person är du också prestigelös och ödmjuk. Genuint intresse och nyfikenhet runt advokatbyråns verksamhet är viktigt.



Mer om Kilpatrick Townsend

Kilpatrick Townsend är en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de ofta komplicerade affärsjuridiska frågeställningar klienter möter, samtidigt som varje klient erbjuds ett personligt omhändertagande med fokus på goda och långsiktiga relationer. Det är enkelt och trevligt att arbeta med Kilpatrick Townsend.



Det råder en mycket trevlig och familjär stämning hos Kilpatrick Townsend och företaget månar om att medarbetarna ska känna arbetsglädje och trivsel. Kilpatrick Townsend värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.



I anställningserbjudandet ingår bland annat en förmånlig pensions- och försäkringslösning, friskvårdsbidrag, subventionerad kontorsmassage, internutbildningar, en årlig konferensresa utomlands och många gemensamma trivselaktiviteter.



Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: början av juni
- Omfattning: heltid, 37,5 timmars arbetsvecka
- Placering: Blasieholmen, Stockholm city




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024